شهید حسین شهرام فر

زندگینامه

شهید حسین شهرامفر

شهید شهرامفر در سال ١٣٢٦ در مشهد مقدس در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و در همان شهر تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و پس از کسب دیپلم در سال ١٣٤٥ به تهران عزیمت کرد و در دانشکده‌ی افسری مشغول به تحصیل شد. در سال ١٣٤٨ با درجه‌ی ستوان دومی از دانشکده‌ی افسری فارغ‌التحصیل شد و در سال ١٣٤٩ دوره‌ مقدماتی را در شیراز به پایان رساند. او ابتدا به مرکز آموزش ٠١ تهران و سپس به تیپ نیروی مخصوص (نوهد) که به کلاه‌سبزها معروف بودند، انتقال یافت. از سال ١٣٥٦ در مسیر تفکرات و حرکت‌های انقلابی قرار گرفت و به پخش اعلامیه‌های سیاسی در میان همکاران مبادرت ورزید. به همین علت فرماندهانش ضمن تذکر کتبی به وی ابلاغ کردند که درباره‌ عقاید و روش خود تجدیدنظر کند.

در سال ١٣٥٧ پس از آن که حکومت نظامی اعلام شد، وی شور و شوق فراوانی در همکاری با مردم از خود نشان داد. او دارای روحیه‌ی انقلابی و مذهبی بود و بر این اساس همگام با مردم فعالیت‌های انقلابی خویش را گسترش داد که در این زمینه از همکاری دوستان انقلابی و مبارز خود همانند ستوان دادبین بهره‌مند می‌شد. پس از پیروزی انقلاب در عقیدتی سیاسی تیپ ٢٣ نوهد مشغول خدمت شد و با آغاز آشوب‌طلبی عوامل بیگانه در سال ١٣٥٨ به طور داوطلب به کردستان رفت و با استفاده از ورزیدگی جسمانی و تعهد انقلابی با انجام عملیات‌های متعدد، مبارزه‌ شبانه‌روزی خویش را علیه دشمنان استقلال ایران در منطقه‌ی کردستان گسترش داد. وی سرانجام در ١٣٦٠/٥/٦ هنگام نبرد با عناصر ضدانقلاب در ارتفاعات گرزلی، اطراف محور بانه‌ ـ سردشت به درجه‌ی رفیع شهادت نائل شد.

خاطره ای از شهید

شهید شهرامفر همیشه با یاد خدا زندگی می‌کرد و این صفت از ویژگی‌های ذاتی وی از دوران کودکی بود. همکارانش قبل از انقلاب اسلامی به او لقب «شیخ حسین» داده بودند و به اعتقادات خالصانه و عارفانه و افکار مذهبی‌اش اعتقاد داشتند. او حتی در دوران حکومت نظامی و در حال اجرای انجام وظیفه حاضر نمی‌شد دست از این اعتقادات بردارد. به گفته همکارانش در دوران حکومت نظامی یک‌بار خودروی نظامی حامل سربازان را هنگام اذان ظهر در سه‌راهی آذری پارک کرد و با سربازان به داخل گاراژی رفت و نماز جماعت را با شکوه خاصی برپا کرد. این صحنه موجب تحسین و خوشحالی مردم شده بود.