شهید سیدباقر طباطبایی نژاد

شهید طباطبایی نژاد در سال ۱۳۴۱ در یکی از محله های جنوب شهر تهران در خانواده ای روحانی متولد شد. سنین نوجوانی در کنار فعالیت های مذهبی و پخش اعلامیه، نوار، عکس و رساله حضرت امام خمینی در نبردهای مسلحانه خیابانی شرکت می کرد و در این راه از هیچ خطر و رنجی نمی هراسید.
با پیروزی انقلاب و تأسیس کمیته انقلاب اسلامی، عضو این نهاد شد. پس از گذشت یک هفته از جنگ تحمیلی، همراه با عده ای عازم کردستان شد.
او در مدت هشت سال جهاد خستگی ناپذیر در محورهای غرب کشور، با مسئولیت های متفاوت مانند مسئولیت پرسنلی ستاد غرب، فرماندهی سپاه سقز، فرماندهی سپاه باختران، فرماندهی سپاه پاوه و فرماندهی قرارگاه نصر، به دفاع از آرمانهای والای انقلاب اسلامی پرداخت.
شهید طباطبایی نژاد با وجود آن همه مجاهدت خالصانه و مستمر، دلش در عالم دیگری بود و ناراحت از اینکه چرا پس از هشت سال حضور در صحنه های ایثار و شهادت و مصاحبت با ابرار، هنوز در این دنیای خاکی باقی و به فیض شهادت نایل نیامده است. لذا با ابتهال و تضرع به آستان ربوبی طالب شهادت بود، تا اینکه لطف حق شامل حالش شد و در پنجم مرداد ۱۳۶۷ در حالی که عازم عمق خاک عراق بود، با عده ای دیگر از همرزمانش، در کمین بعثی های ملحد گرفتار شد و پس از نبردی سخت به درجه رفیع شهادت نایل آمد و در جوار حق مأوی گزید.

از وصیت نامه شهید

لحظه‌ای غفلت نکنید که دشمنان اسلام در کمین‌اند. به تبعیت از فرمان امام در صحنه بوده و همیشه تابع و مطیع فرمان ولایت فقیه باشید تا از لغزش‌ها و ضربات و لطمات مصون بمانید.
وای بر ما اگر این نعمت الهی (جمهوری اسلامی) را شکرگزار نبوده و لیاقت استقرار حکومت جهانی اسلام را نیابیم. شما در برابر خون پرجوش و خروش شهیدان مدیون و مسئولید. وای بر ما! چگونه می‌خواهیم فردای قیامت در جلوی رسول‌ خدا (ص) حاضر شویم.
بکوشید قلم و قدم و تلاش و کلام و همه اعمالمان در جهت رضای خدا و استحکام جمهوری اسلامی و پیشرفت انقلاب باشد.