شهید هوشنگ وحید دستجردی

زندگی نامه

شهید هوشنگ وحید دستجردی

شهید وحید دستجردی در سال ١٣٠٤ هـ.ش در اصفهان به دنیا آمد. وی پس از پشت سرگذاشتن دروس ابتدایی و متوسطه در سال ١٣٢٨ وارد آموزشگاه شهربانی شد. شهید دستجردی که از طرفداران نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به شمار می‌رفت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در اسفند ١٣٥٧ مجدداً به خدمت دعوت گردید. و در ٢٤ اسفند ١٣٥٩ به ریاست شهربانی کل کشور منصوب شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که خود را در رسیدن به اهدافشان ناکام دیدند، اقدام به انجام عملیاتهای کور و ترور مسئولین و مقامات رده بالای جمهوری اسلامی نمودند. لذا سازمان منافقین در تداوم اقدامات تروریستی خود ابتدا رئیس جمهور و سپس نخست‌وزیر را هدف قرار داد. شهید وحید دستجردی در انفجار دفتر ریاست جمهوری به شدت زخمی شد و ٦ روز بعد بر اثر جراحات وارده به شهادت رسید.

محمد مهدی کتیبه به عنوان شاهد عینی ماجرا می‌گوید: «شهید وحید دستجردی در این حادثه کنار دست آقای باهنر نشسته بود… آقای دستجردی در این حادثه سوختگی زیادی داشت به روی بالکن رفته و از آنجا بی‌اختیار خودش را به پائین می‌اندازد و چند روز بعد ١٣٦٠/٦/١٤ به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسید.»

پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسب شهادت شهید دستجردی

… اینجانب شهادت دادستان کل انقلاب و سرهنگ وحید دستجردی که در رأس شهربانی و قوای انتظامی در حال انجام وظیفه بودند و به این تحفه الهی (شهادت) نایل شدند را به ملت ایران و به حوزه علمیه قم و قوای مسلح تبریک و تسلیت عرض می کنم و از خدای متعال رحمت برای آنان و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمشان خواستارم…